Jezelf ontdekken doe je bij de ‘lifestyleshop’ van George Teodorescu in Zwolle

Door: Daniel Nahumury

Iedereen kent de smartshops in Amsterdam wel, die vooral toeristen trekken. George Teodorescu is samen met zijn compagnon vier jaar geleden een eigen alternatieve smartshop begonnen: ‘Next Level’. ‘’Ik noem het zelf liever geen smartshop, maar een lifestyleshop. Het verschil is dat ons concept een ontmoetingsplek is voor vrijdenkende mensen. Vrijzinnige kunstenaars, muzikanten en dj’s komen regelmatig over de vloer. Next Level is organisch, we groeien als winkel naar de vraag van onze klanten en ons eigen gevoel, en niet naar hoe we zo veel en snel mogelijk geld kunnen verdienen’’, vertelt hij.

IMG_8848.JPG

‘Next Level’ wil mensen een ervaring meegeven door middel van zweethut-ceremonies. George: ‘’Een zweethut-ceremonie werd bij verschillende inheemse culturen gebruikt voor spirituele doeleinden zoals in contact komen met overledenen, inzichten in grote beslissingen krijgen en het verwerken van trauma’s. Met deze ceremonie willen wij mensen de kans geven om een reis door zichzelf te maken. Het is een manier van zelfreflectie waarbij je de mogelijkheid krijgt om in je zelf te duiken.’’

Naast ceremonies verkoopt ‘Next Level’ ook middelen die soortgelijke effecten geven, namelijk truffels en paddo’s. ‘’Men noemt dit drugs, maar wij noemen het middelen waarbij je niet vanuit de ratio gaat denken, maar vanuit je gevoel. Bij Inheemse tradities werden deze middelen ingezet om trauma’s aan te pakken en belangrijke beslissingen te maken.’’ De focus van ‘Next Level’ ligt heel erg op jezelf ontdekken. Daarnaast geeft George aan ook veel waarde te hechten aan gezondheid. ‘’Je hoort vaak verhalen van mensen die jarenlang met onbekende medische klachten zitten en met onze alternatieve medicijnen genezen zijn.’’

IMG_8866.JPG
George is een echte Zwollenaar, daarom is hij zijn winkel in deze stad begonnen. Hij vertelt dat het in het begin lastig was omdat het motto van de meeste mensen in Overijssel is: ’doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’. Velen vonden ‘Next Level’ vooral apart en moesten er niks van hebben. ‘’Het is jammer dat we niet iedereen kunnen bereiken, maar wij zijn er juist voor de alternatieve bevolking die wel geïnteresseerd is in onze winkel. Reclame maken doen we niet; mensen die behoefte aan ons hebben, komen vanzelf op ons pad’’, vertelt George met veel vertrouwen.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s